Una xarxa d'opinions
Introducció:
El sector que predomina a Palamós, és
el de la pesca. Per això creiem interessant la visita al Museu de la
Pesca on els alumnes podran veure els inicis, la situació actual i
les perspectives de futur d'aquest sector.
A la vegada, el fet de posar-ho en comú
després fent-los preguntar a la resta de companys què és el que
els ha interessat més, fa que s'adonin d'altres punts de vista o
motivacions que potser no tenien en compte.
Competències
- Artística i Cultural- Aprendre a aprendre
- Social i Ciutadana
Objectius generals
- Fomentar l'interés històric de la pròpia població.- Explorar el joc davant la recerca i l'experimentació dels documents o materials històrics.
- Descobrir el patrimoni de Palamós.
Objectius didàctics
- Explorar els interessos propis davant la temàtica històrica que ofereix el Museu.- Aprofundir en la temàtica pesquera.
- Comunicar els interessos i curiositats pròpies davant el grup classe.
- Confeccionar un peix.
- Sintetitzar i resumir l'experiència viscuda.
Sessió prèvia
A l'aula el docent confeccionarà un racó destinat a la pesca per tal que l'alumnat, durant les estones lliures, busqui tot tipus d'informació, llegeixi històries, jugui amb elements..., de la pesca.
1a sessió:
Visita al Museu de la Pesca. Tot
seguit, ens trobem i seguint les indicacions que ens han donat al
museu, entre tots construim una xarxa.
Durant la visita guiada, hi haurà una estona que dividirem el grup en subgrups de 5 membres i aquests, pel seu compte i amb la supervisió de l'adult i voluntariat, haurà de fer una visita guiada on els 5 membres es tornin el paper de guia, explicant alguna de les històries, experiències o informació que hagin trobat al racó de pesca de l'aula o a la seva vida diària.
A partir d'aquí sorgiran nous dubtes o temes que apuntaran a un quadern per després treballar-los a l'aula.
Durant la visita guiada, hi haurà una estona que dividirem el grup en subgrups de 5 membres i aquests, pel seu compte i amb la supervisió de l'adult i voluntariat, haurà de fer una visita guiada on els 5 membres es tornin el paper de guia, explicant alguna de les històries, experiències o informació que hagin trobat al racó de pesca de l'aula o a la seva vida diària.
A partir d'aquí sorgiran nous dubtes o temes que apuntaran a un quadern per després treballar-los a l'aula.
2a sessió:
Fer un peix de paper i
escriure-hi el que més li va cridar l'atenció de la visita al Museu
al company. Seguidament, en rotllana, cada alumne exposarà el que té
escrit al seu peix. Finalment, penjarem tots els peixos a la xarxa
col·locada al sostre.
Hola!
ResponEliminaL'activitat en si és interessant però creiem que quan es fa una sortida (i més si hi ha un cost econòmic) s'ha d'aprofitar al màxim. Per tant, estaria bé ampliar-la.
Hola noies! Som l'Estefi, la Xènia, l'Ester, l'Âfrica i la Nídia!
ResponEliminaAquesta activitat està bé, però també creiem que es poden fer moltes més. Per un altra banda, creiem que estaria bé que seguiu una estructura per presentar l'activitat com heu fet en la dos. Esperem que els nostres consells us serveixin!
Bon any Girona Mep i Olot Garrotxina!
ResponEliminaSeguint els vostres savis comentaris, hem ampliat l'activitat didàctica tot afegint-hi les competències, objectius generals i específics de la sessió.
Esperem que aquest cop siguin del vostre agrad.
:)
Helena, Júlia i Alba, com sempre, al vostre servei.